dr Mariola Sułkowska-Janowska

UŚ WNS piętro III pokój nr 331 B
Tel. +48 32 359 21 54
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Stanowisko

starszy wykładowca

Życiorys naukowy

  • 1997 - Magisterium z filozofii, Instytut Filozofii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; tytuł pracy magisterskiej: Antynomie logiczne.
  • 2001 - Doktorat nauk humanistycznych w zakresie filozofii Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; tytuł rozprawy doktorskiej: Argumentacja filozoficzna Henry W. Johnstone`a i jej rola w estetyce.

Projekty badawcze

  • Międzynarodowa grupa badawcza CULT-MEDIA,
  • Zjawisko estetyzacji w kulturze współczesnej
  • World Phenomenology Institute (a cooperation)

Sprawowane funkcje

  • Zastępca Dyrektora Instytutu Filozofii ds. Dydaktycznych (2006 – 2016)
  • Instytutowy Koordynator Programu Erasmus+ (od 2016)
  • Członek Uniwersyteckiej Komisji ds. Jakkości Kształcenia
  • Członek Uniwersyteckich Komisji Opiniujących Programy Kształcenia (KRK)

Towarzystwa naukowe, komitety redakcyjne czasopism naukowych i komisje naukowe

  • Polskie Towarzestwo Estetyczne
  • World Phenomenology Institute

Nagrody

  • Nagroda Indywidulana JM Rektora UŚ, 2009
  • Nagroda Zaspołowa JM Rektora UŚ, 2013
  • Nagroda Indywidualna JM Rektora UŚ, 2014
  • Nagroda Zespołowa JM Rektora UŚ, 2015

Zainteresowania naukowe

  • Estetyka, filozofia sztuki współczesnej, filozofia i estetyka nowych mediów, zjawisko estetyzacji kultury współczesnej.

Dokumenty .PDF

Adresy serwisów internetowych

PBN 

 Inne

  • Popularyzacja filozofii wśród młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej.
  • Współtwórca programów kształcenia na kierunkach Filozofia oraz Kognitywistyka.
  • Konsultacje ws. międzynarodowego kierunku „Philosophy” (Katowice – Ostrawa – Bańska Bystrzyca)
  • Certyfikat ukończenia szkolenia „Wielostopniowość Studiów. System Punktów ECTS oraz Jakość Kształcenia” 2008
  • Certyfikat ukończenia „Seminarium Bolońskie dla Prorektorów ds. Kształcenia – Uczelnie Wobec Wyzwań Wdrażania KRK i Uczenia Się Przez Całe Życie” 2013